1.10

Min hest börjar bli riktigt fin i hoppningen :D
orkar inte lägga upp filmen från idag (måste lägga upp den på u-tube då och nää för den ligger på min iPod...) men jag visar väl ytterligare en bild från hackamore-testet :)
I vilket fall så hoppade vi lite olika saker idag inne i stora eftersom att det öööösregnade ute, vilket ni säkert märkte... Vi hoppade vattenmatta, studs, kombination, oxer med mur under och räcke med mur under. Femman bröt ut en gång på oxern, men andra gången hoppade hon och tittade jättemycket i luften haha x)
Oxern låg till slut på 1.10 och det hoppar hon med lite hjälp utan att riva :D hon blir lätt lång och framtung (hjälper ju inte henne direkt att hon har så stort huvud...) så det gäller att få upp henne och att det inte går för fort höhö ^^ men som jag skrev tidigare så börjar hon bli finhest :D

Igår red jag dressyr barbacka i stora oxå, och det gick bra. Galoppen är det störst skillnad på för att förut var den jättekantig pga inga muskler, men nu börjar den bli rund och skön att sitta i. Imorron får jag se hur jag gör, måste vara i stallet tidigt för vi ska åka 11 hemifrån mot midsommarfirandet i Sörmland nånstans... Känner att jag verkligen har koll (y)
Jag kommer inte blogga nåt mer först efter midsommar, dvs på söndag.

hihi jag är lite kapad ^^ här ser ni oxå att sadeln lyfter i bak (även fast det inte syns så väl på bilden, nästan inget alls) måste få tag på hoppbilden...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND