Piggpiggpiggpigg

Red på ängen/åkern vid allén idag. Rosa var superpigg och låg på rejält, kändes rätt stark. Red bara ute i max 40 min eftersom det är rätt jobbigt att springa i snön. Svettig blev hon i alla fall så det var nog lagom! Innan jag red till stallet igen så travade jag två varv på dressyrbanan för att se hur hon lyssnade och där var hon jättefin! Då bestämde jag mig för att det fick räcka för idag och gick hemåt med en nöjd Rose som hade mycket mindre skutt i benen än innan!!

När jag ställde ut ponnyn på gången innan jag skulle rida hade hon nåt himla ryck. Hon kunde inte stå stilla, utan stod och steppade i typ 10-15 min och ett tag trodde jag nästan att hon skulle resa sig... Trodde att det berodde på att Rosa var rädd för något men det var hon tydligen inte så förmodligen var det väl bara överskottsenergi som behövde någonstans att ta vägen.

Efter Rosaponnyn bar det hemåt för att plugga geografi (världens fetaste och jobbigaste uppgift) vilket jag inte fick någonting gjort på alls. Gjorde istället biologiläxan och fysiken som är tills imorron. Borde dessutom läsa lite kemi... Det var i alla fall allt jag hann med innan jag åkte iväg till Lucia-mötet på ridskolan! Klappade en hel del på lilla Comediet oxå som verkade glad att se mig, nussehästen <3

Känner att jag inte har så mycket vettigt att skriva om, men sen får man ingen respons heller... Är det något roligt att läsa eller inte alls?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND