Träning för Anna Tholander inbokat!

ÄNTLIGEN! Ska bli så roligt att rida för Anna igen! Och att träna dressyr haha, det är rätt nyttigt har jag hört ;)

Nu var det ett tag sen bloggen uppdaterades och det beror på att jag tappade motivationen en del. Den här veckan har varit/är rätt hektisk med en miljon saker att göra. Har därför fått hjälp av både Klara och Wilma som har tagit extradagar. Var ute i tisdags och igår och ska ut lördag + söndag. Då blir det trimm i ridhuset!

Igår hoppade jag i stora själv, har satt alla övningar från Häst&Ryttare och satt i en pärm i skåpet så tog en av de som Roffe "donerat". Superbra! Övningen gick ut på att rida en kombination på olika många galoppsprång, jag utgick från 4 språng och red alltså ibland på 3, ibland på 4 och ibland på 5. Hoppade även lite annat som Stina-träningen hade byggt fram och det funkade bra det med.

Varvade hoppningen med ganska mycket dressyrande och en hel del sidvärtsrörelser. Märkte oxå att jag satt och rörde på bettet hela tiden vilket inte alls Rosa gillar. Inte så konstigt att hon stretade i början! När jag märkte det la jag ner handen på framvalvet för att hålla den stilla och stadig och gjorde istället allt med ben och säte.

Om det funkade? Det gjorde underverk! Så himla fin blev hon!! Har gjort den här "upptäckten" hur många gånger som helst (första gången redan i september) men det fastnar ju aldrig till nästa gång. Men nu blir det andra bullar!! Jag är astaggad!

Hälsade även på hos skönheten själv igår, såhär söt var han! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND