Rosa är en spännande ponny

That's true. Really true.

Ibland förvånar hon mig verkligen. Eller snarare, hon slutar aldrig att förvåna mig. Ibland när man rider kan hon, mitt under pågående ridpass, helt plötsligt se spöken i hörn som hon gått förbi femton miljoner gånger utan att reagera. Eller så slutar hon att titta när man byter gångart och börjar titta när man går tillbaka till den "tittiga" gångarten igen. Men jag tycker om henne i alla fall (tur för henne att hon är så otroligt söt)!

Idag vart det dressyr för Nina. Det var nog en av de bästa träningarna hittills! Värmde upp inne i stora och gick sedan in till Nina i lilla ridhuset där Kicki plockade fram sockerbitar och hinderstöd till deras kommande hopplektion. Min träning innehöll mycket öppnor, tre-serpentiner över medellinjen, övergångar, förvänd galopp samt fokus på min vänsterhand. Jag tippar den inåt hela tiden! Det gör att jag tappar greppet om tygeln och den blir längre, och längre, och läääängre. Fick lite koll på alla delarna till slut och det blev riktigt bra! Rosa har verkligen utvecklat sin trav nu till att ta för sig mer i steget vilket verkligen känns när man rider tycker jag. Hon är dock fortfarande lite väl stark till höger och då är det extra viktigt att rida mycket med skänklarna och inte börja dra i tygeln då hon är rädd om sin mun och lätt stänger av om man drar i henne.

Det här var nog bästa träningen någonsin! I slutet kände jag hur hela ryggen höjdes på henne och hur bakbenen hamnade flera meter in under henne. Okej, kanske inte bokstavligt flera meter, men ni fattar. Jag har nog aldrig känt henne jobba så mycket med kroppen som idag så det var verkligen en spark i rätt riktning! Det fick även mig att börja fundera på dressyrträningarna och -tävlingarna till våren. Ska jag hoppa varannan vecka bara och dressyra varannan? Det behövs ju verkligen dressyrträningar och det är så fruktansvärt roligt när det verkligen släpper.

Jaja, jag får väl se helt enkelt. Men det blir nog så framöver, hoppning varannan vecka och dressyr varannan.

Nu till något helt annat! Imorgon vet jag inte om jag hinner ladda upp några ovisade bilder. Jag har fortfarande en hel del matte att göra vilket MÅSTE bli klart den här veckan. Jag ska försöka, men matten går i första hand. Sedan beror det på om vi ska åka och handla någonting, har nämligen fått mängder med inspiration till goda bröd, frukostar och vegetariska måltider ur min veg-kokbok som jag fick i julklapp!

Helt orelaterad bild btw, men vad gör man inte när man saknar sin fina vän. Måste dra mig dit och hälsa på till helgen.


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Att du ens tvekar! Klart du ska ha dressyrträningar MINST varannan vecka! Fy skäms Zara, inte bara hoppa. Skulle kunna skriva en lång och töntig kommentar om att dressyren är a och o, men det utgår jag ifrån att du redan vet (eller ja, jag vet att du redan vet med tanke på att du inte är efterbliven), så i framtiden vill jag inte bara läsa om massa hoppträningar! ;)

Svar: Hehe jag har ju varit lite dålig på att träna dressyr, speciellt då den ena ställde in hela tiden... Men det är ju verkligen sjukt viktigt så nu är det på't som bara den så ska Rosa nog va tiptop när hon kommer till Karlshem igen! :)
Zara

2013-01-03 @ 19:49:24
URL: http://zetterstroms.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND