Världens mest underhållande ponny

Yes, då var det dags igen! Red på babypelham idag och vet inte riktigt vad jag tycker. Rosa verkar trivas på det men blir lite annorlunda mot när hon har Nova/tredelade eggbettet, hon blir mycket mer framåt. Antar att det är positivt? Nina tycker att jag ska fortsätta på det så jag litar på henne. Ska även prova det på tävling någon gång då hon blir så fruktansvärt stark på banan och "stänger av". Då känns det bättre att ha något lite skarpare så att jag kan påminna henne om att vi faktiskt är ett team och att det inte bara är hennes vilja som gäller...

För att fortsätta på bettämnet så blir det i fortsättningen bara uteritter på Nova och dressyr på tredelade. Märks så tydligt att hon får ett bättre sug på det när vi dressyrar så det är lika bra att hon får fortsätta på det. Det är dessutom väldigt snällt så det gillas!

Tillbaka till hoppningen. Rosa var superduktig idag och varken tittade eller fjompade sig någonting. Var dessutom väldigt framme för skänkeln och mycket mer uppmärksam på mig (vilket hon blir med pelham) så det kändes riktigt bra! Fick även till några byten från vänster till höger galopp.

Men ja, det är ju Rosa vi pratar om så allt var inte kolugnt. Hon är ju så himla rolig ibland, haha! Vi kunde komma flera gånger och det var inga problem som helst, och nästa gång vi kommer på serien så försöker hon sticka iväg! Stannar jag henne blir hon jätteförnärmad och nästa försök är det som att hon frågar "var det så här du ville att det skulle vara?" och kommer lugnt och sansat och är klockren. Sen märks det visserligen att hon tycker det är himla roligt att hoppa, öronen är alltid spikrakt framåt både fram till och över hindrena.

Imorgon har Wilma Rosen och jag ska ut på lördag. Hoppas verkligen att det går att rida ut då och att det inte är lika glashalt som idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND