Skenande hästar och Polenresa

Haha oooops, felstavningsnisse har tydligen vart inne i förra inlägget. Ska självklart stå att det var nya medryttaren som började i måndags!!

Hela veckan och i slutet av förra veckan har jag verkligen koncentrerat mig på att RIDA. Ingen högerbog + bak som glider inåt i högervarv och inget tjafs med tempo. Jag bestämmer helt enkelt.

Det har gett resultat kan jag lova! Hopplektionen gick super i onsdags, igår var hon riktigt, riktigt fin efter att hon taggat ner osv. Idag vart det mest lall ute och allmänt slappt, men sådana här dagar går inte förbi utan någon större händelse heller. Tre hästar började skena på polobanan när jag var där och den ena hästen brakade igenom staketet för att sedan gå omkull. Hästen klarade sig bra men den stackars ryttaren fick åka ambulans till sjukhus, hoppas hon inte blev alltför skadad...

Det är i sådana här lägen jag är glad för att jag har lite balans på hästryggen och det är även här som araben i Rosa smyger fram! Jisses vilken atombomb det blev säger jag bara! När vi stått stilla ett tag fick hon trava av sig lite av den värsta energin och sedan var det inget mer att göra än att rulla hemåt på en rätt nöjd påni.

Imorron ska jag dressyra för Anna vilket blir sista gången på en vecka som jag är i stallet. Nästa vecka bär det av till Polen för min del med en del andra tvåor från andra gymnasier i Stockholm. Ska bli superkul, men hur sjutton ska jag klara mig utan lilla Rosen i en hel vecka?? :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND