Tävlingssäsongen har börjat!

Igår drog tävlingssäsongen igång på riktigt med årets första lokala på min hemmaklubb Järfälla Ryttarförening. Startade i 80 (LD) och 90 (LC) och det gick riktigt bra!! Rosa kändes rätt med på noterna men det var lite läskigt i första klassen.

Grunden i LD kändes rätt bra, lite spänt men inte så farligt. Hade mycket bättre grundtempo än vi hade i höstas då hon inte vågade gå fram så det fick att rida mer. I omhoppningen glömde jag vägen en kort stund till hinder nummer 10 vilket gjorde att vägen blev lite lång. Trots detta hamnade vi på placering direkt efter starten, men slutade på tredje utanför. Men med tanke på att det här är vår första lokala dubbelnolla så är jag verkligen SUPERNÖJD!!

I LC var Rosa inte alls spänd utan helt med på noterna. Allting kändes jättebra och vi hade fint flyt fram till fyran då det blev ett litet missförstånd som gjorde att vi nästan landade på bakbommen. Rosa tvekade men jag drev på som sjutton för att verkligen tvinga henne över och hon hoppade istället jättestort. Tyvärr var jag inte riktigt med över och kände mig så elak, men som tur var så blev hon inte avskräckt utan vi kom runt resten av banan med samma fina flyt som innan.

Är supernöjd med min fina ponny. Hon har gått från att knappt komma runt till att kunna satsa på placering i både LD och LC på mindre än ett halvår.

Idag blev det en långskritt ut i skogen för att vila efter helgen men imorgon blir det dressyr i stora igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND