Julafton imorron?!

Bara jag som tycker det känns helt sjukt med julafton imorron? Det har gått helt galet fort, känns som om jag började nian för några veckor sen, och på lördag äre bara 1 månad och 2 veckor kvar tills jag fyller 16.. O.o

I början av veckan kollade Jenny (som jag dressyrar för) lite på Rose's sadel, och ja, den är för smal. Inte för att hon har gått upp för hon har faktiskt gått ner ganska mycket tycker jag (som jag skrivit tidigare, 120cm är nu för stort för henne), utan den har helt enkelt alltid varit för smal. Stackars ponny :( Så nu blir det till att rida barbacka så mycket som möjligt, så ska vi hämta några sadlar hos Aud i mellandagarna som vi ska prova. Egentligen hade det bästa ju varit om vi kunde åka ut till henne istället, men nu är det ju så att eftersom att det är så mycket snö ute tvivlar jag (och mina päron) på att vi ens kommer ifrån stallet med vår bil... x)

När jag fått bilderna som fotades förra helgen så kommer den nya headern upp, och det blir lite designbyte på bloggen :) Bakgrunden till headern är klar, och den blev jag nöjd med. Men nu måste jag bara orka designa om på bloggen oxå, den är lite tråkig faktiskt. Nu när jag har ledigt en kväll borde jag ju ta mig tid för att fixa till det.

Min vecka med Rose:
I måndags hade Klara Rose, som vanligt = ingen Zara i stallet
I tisdags red jag barbacka i stora i drgt 1 h med Jenny. Roligt vare, hon va jättelugn och fin! :D
Onsdag: red ut banvallen + ett varv runt dammen med Malin på Shamrock. Mkt galopp i snön för att springa av dom energi, och eftersom att det är snöigt (och på banvallen gjorde vi lite nya spår) så var det ganska jobbigt.
Idag, torsdag, hoppade Klara med Rose.
Imorron, fredag och Julafton, ska jag rida dressyr utomhus hade jag tänkt. Dressyrbanan blir det nog, och då hoppas jag på att någon av mina snälla föräldrar kan ta kort.
Lördag, Juldagen. Klara har Rose, skönt med avlastning nu över julhelgen :)
Och avslutningsvis. På söndag ska jag rida dressyr för Anna Linder. Kursen fortsätter på måndag med markarbete.

Tråkigt inlägg utan bilder, men nu ska jag designa om bloggen lite grann. Efter det kommer jag antagligen skriva ett nytt inlägg om vad jag gjorde för nåt, så ska ni få  utforska den och skriva vad ni tycker :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND