Svar till Wilma :)

Wilma:
är Rose din egna häst?
av vad jag har sett på bild här, i din blogg, så ser ni verkligen ut att passa ihop! :)

Svar till Wilma:
Rose är min foderponny, det är Aud som har Karlshems Gård på Ekerö som äger henne egentligen :)
Tack så mycket, det värmde!! :D när jag hämtade hem henne så var det egentligen en liten chansning, hon är rätt så svårriden och det gick väl inte så jättebra när jag provade henne. Men jag tycker verkligen om utmaningar och trodde att det nog skulle lösa sig, Aud verkade oxå tro att det skulle bli bra efter ett litet tag. Man hittar ju knapparna oxå efter några gånger, men jag hade aldrig fixat det om jag inte hade ridit dressyr för Jenny och hoppat för Mya, dom har verkligen hjälpt mig jättemkt! :)
Men ja, nu trivs jag super med Rose och det märks vilka framsteg vi har gjort tillsammans!! I lördags kunde vi äntligen göra bra skänkelvikningar (har gjort det några gånger innan med henne men hon har spänt sig skitmkt för att hon inte tagit högerskänkeln så bra, och en av dom gångerna har det blivit helt ok och dom andra gångerna pannkaka ^^) utan att hon sprang iväg, hon har lugn galopp nu och låter mig bestämma tempot, är arbetsvillig och allt är allmänt bra. Vi hade en liten svacka efter att jag varit sjuk i lite mer än 1 vecka, men nu är vi tillbaka och bättre än nånsin haha! :D
Dessutom har hon blivit bra mkt smalare än vad hon va förut, i september var hon tunna och nu är hon näääästan smal, hon har gått ner en sadelgjordsstorlek, så nu i mellandagarna är det dags att köpa ny gjord till henne (y)



Kommentarer
Postat av: Vanne :D

mer bilder Zara! :D

när du rider villsäga... ehhe ;D <3

2010-12-24 @ 23:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND