Duktig ponny!

Idag har Rose (eller Oh'My Rambling Rose som hon egentligen heter) varit superduktig!
Efter skolan hämtade pappa mig och så åkte vi till Säby för att få låna deras lie så vi kunde slå lite gräs (det visade sig vara mkt lättare att plocka för hand...) åt Rose eftersom att hon behöver vänjas in på höet efter att ha gått på enbart gräs hela sommaren.
Mer om dagens ridpass kommer senare i inlägget :)

Igår hämtade vi ju som sagt ponnyn. Hon har nog inte blivit lastad sen hon kom till Aud skulle jag tro, och ändå gick hon in i transporten utan att krångla så farligt mkt!
Hela färden hem gick super den med, och när vi kom fram till stallet och hon kom in i boxen var hon helt lugn. Trodde jag verkligen inte, men skönt att bli positivt överraskad! :D

Idag hade det tydligen vart lugnt i hagen oxå, lite uppstressad eftersom att det blåste så mkt men det hade visst alla vart :)
Efter att pappa och jag hade hämtat gräs (som jag skrev om högst upp) så gjorde jag klart allt och sen red jag ut med Anna och Bianca som sällskap. Fram tills regnet kom, då gick vi in i lilla ridhuset och var där en stund. Det var en hel del folk där (massa som bara tittade på) så vi gick in i stora istället, där var det bara en person som fick en lektion av hästens ägare, SKÖNT.

Rose var väldigt lugn efter ett tag i lilla, tror hon trivdes bättre där inne än i stora, för där sprang hon på som vanligt.
Ute kändes hon inte uppstressad, men väldigt pigg och tittade på allt nytt och spännande.

Imorron är det dags för första Botulism-sprutan så då blir det bara massa mys och pyssel, ska väl smörja lite, tvätta ponnyn och klippa hennes man som ser helt hemsk ut! Halva manen är jättefin, och andra halvan är sönderkliad så det är bara stubb typ :p

I helgen ska det sista köpas in:
Sjuklådan ska äntligen bli klar så den kan flyttas till stallet
Foderstaten ska renskrivas
Boxskylt + foderstatsskylt ska köpas
Ludd till grimman för hon börjar få skav av sin vanliga

Kommer antagligen komma på något mer bra-att-ha, men då skriver jag om det senare.
Det kommer nog inte komma några bilder först min mobil är tillbaka, om inte min system följer med imorron vilket jag hoppas. Har några mobilbilder men det går som sagt inte att ladda över dom, JÄVLA ANALO (aka Anovo) SOM HAR MIN MOBIL OCH ALDRIG BLIR KLARA MED DEN!!!!!!!! :@

Jaja...
Godnatt gott folk! :D

Kommentarer
Postat av: Annie

zara, nu får du nästan sno morsans eller farsans lur och ta en bild om du inte lyckas ta en med kameran! jag är ju nyfiken! :D

2010-09-02 @ 22:42:17
URL: http://aangelicaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND