Utvärdering av veckan som gått

Haha nu var det ju ett tag sen jag bloggade... (a)

Veckans planering ser ni ju i förra inlägget, och jag ska säga att det va en bra planering! :)
I tisdags skulle ju Aud komma ut och prova sadlar, men så blev det inte. Hon kom ut i torsdags istället :) Det blev ytterligare 3 sadlar som vi provade och vi bestämde att jag skulle rida i två av dom, en Stübben och en Passier France. Den sistnämnda passade bäst (och verkar passa bra oxå) så den kmr vi behålla :D

Hoppningen i onsdags gick bra i början och i slutet. Efter att vi hade hoppat vattenmattan (som hon blev jätteförvånad över när vi väl var över haha) började hon stanna på en del hinder, hon blev väldigt spänd.. men till slut hoppade hon över :) även fast det inte var med den vanliga lättheten eftersom att hon va lite spänd. Men på onsdag ska det nog gå bättre, då har jag ju en bättre sadel!! :O (a) nej men helt ärligt, jag har på känn att det kmr gå bra på onsdag, för idag gick det verkligen kass i början och i slutet kom jag verkligen på hur jag skulle göra för att få henne lugn :) (de senaste 2 veckorna har varit en liten svacka)

Det för in ämnet på dagens ridhusbesök! (a)
Som sagt, i början var det verkligen heeemskt... Hon tittade på allt, det rasade utanför ridhuset och då får en av hästarna i ridhuset damp, Rose ser tillfället (när vi skrittar på lnga tyglar) och försöker såklart hitta på nåt hon med. Sen när jag rider förbi det förbannade vänstra hörnet vid läktaren är hon som vanligt jätterädd för det och sen gör det inte saken bättre att två pers går upp på läktaren och låter ganska mkt precis när jag har kommit förbi det hörnet så hon blir typ jätterädd... när jag ska rida förbi den kortsidan igen snyter sig den ena ganska ljudligt och Rose som redan är på tårna och inte kan slappna av blir såklart ännu räddare :(
Men sen travade och galopperade jag på långa tyglar för att hon skulle få se att jag inte tänkte dra henne i munnen. Jag styrde bara med benen och vikten, och det funkade jättebra! Till slut tog jag tyglarna igen och höll verkligen suuuuupermjukt i dom och efter långa tyglar-stunden så var hon lugn och till slut var hon jättefin.
Jag blev verkligen glad när jag märkte att det hjälpte och att jag inte blev jätteirriterad utan sansade mig! :o :D

Aja, nu orkar jag inte skriva om några fler dagar, utan nu är det sängen som tigger om min uppmärksamhet.
Goodnight, sleep tight!!

Lite skillnad då och nu ;) typ gul man?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND