Hästlös...

Jahapp, då va man hästlös... Känns lite(/mycket) konstigt att jag inte ska åka till Femman imorron som vanligt. Det var med blandade känslor jag släppte henne i beteshagen med bl.a. Rose måste jag säga.
Hon stod utanför flocken när vi åkte därifrån en kvart senare men hon kommer väl in i flocken snart (hoppas jag iaf...), och ja Li, hon är en helt annan häst nu. Inga revben som nästan syns, hon har fått mkt mer halsmuskler och har nu en fin hals vilket gör att hennes huvud inte alls ser lika oproportioneligt ut :) Trivdes verkligen med henne! Hade lätt kunnat ta hem henne igen, lagom stor och allt. Hon är värdig några veckors semester<3 Trodde faktiskt inte att jag skulle tycka om henne såhär mycket, men vi har hunnit göra väldigt mycket och gjort så enormt stora framsteg så det sätter sina spår...

Rose har å andra sidan verkligen fått kulmage! Det va ganska roligt att se haha, det va väntat men blev ändå lite förvånad ^^ lilla plutten :)

Lägger upp lite bilder här från idag. Resten finns på min bilddagbok.

            
                                                   

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej och tack för titten inne på min blogg :)

Jag hade INGEN aning om att man inte skulle få tävla dressyr i tretornstövlar. Emma har startat mängder med starter hela våren i tretorn och ingen har sagt ett ljud om det så jag antar att man får ... men kan absolut inget lova. Kanske ingen sett att hon haft sådana ... :S

Berätta mer om Comedy!

Eftersom jag har Cubas halvbror på pappans sida (Nidorino) så har jag ju varit lite mer intresserad av att kolla på "syskon" på pappa-sidan och lite glömt bort att hon ju också har en mamma - hihi.

I vårt stall står inte mindre än 7 avkommor efter Orchis Frivaldi. Cuba har en "tvilling" i en supersöt valack som heter Charmander född 2006, även en lite mindre kopia i form av b-ponnyvalacken Oboy. Det ska också finnas en fin valack född 2005 på Huvudsta Ridskola som heter Oscar - han är en kopia av min Cuba.

Som du säkert sett så har Cuba fått sitt griffelben avsparkat och står just nu som konvelecent i några veckor till. Såå tråkigt att inte kunna rida - men snart så :)

Ha det gott!!

2011-07-02 @ 16:17:19
URL: http://hastliv.blogspot.com
Postat av: Li

Sv: Nu är det bestämt vem jag ska hyra men jag provred inte femman, men jag fick höra talas om henne då hon tydligen jagar runt "min" ponny i hagen så att hon blir alldeles slut haha ;)

2011-07-13 @ 19:24:35
URL: http://linester.blogg.se/
Postat av: ida

jag har miss femke på tillridning nu :)

2011-08-03 @ 23:39:27
URL: http://teamnyman.se
Postat av: Stina

Sv: haha ja, du har verkligen gjort ett väldigt bra jobb, då hon var mycket mer sansad än förra året! Fina Rosa :') Kan ju tillägga att vi vann hopptävlingen, så även där tycker jag att du kan vara lite stolt, även om jag inte vet hur hon var att hoppa förra året C:

Älskar headern!!

2011-08-07 @ 19:37:11
URL: http://dropthepilot.blogg.se/
Postat av: Li

Sv: Jag ska göra ett "informations-inlägg" om henne när jag får tid, men det kommer troligtvis ikväll :D Jag kan länka inlägget till dig när jag har skrivit det :D

2011-08-08 @ 13:38:12
URL: http://linester.blogg.se/
Postat av: ida

sv: jo jag såg att det stod i beskrivningen att det var en kompis ;) håller med om att det inte såg så jätte trevligt ut :/ jag ska ha henne tillsammans med min tränare till 1 september. jag har varit bortrest nu så har inte hunnit sitta på henne än. min tränare har gjort det och hon tyckte inte att det var något problem att svänga henne egentligen, precis som du sa så testar hon bara. däremot märkte hon att hon lägger tungan över bettet och sticker, men med ett tungfelsgummi blev det mycket bättre :)

2011-08-08 @ 21:08:16
URL: http://teamnyman.se
Postat av: ida

sv: ja det är verkligen tråkigt. precis förmodligen beror det på att hon intehar gått ordentligt och med samma ryttare under sommaren. när hon kom så hade hon remont, tunt tre-delat bett och bettskivor. skivorna åkte in i munnen och det gick inte att "ruska tag" med remonten, annars känns det ju som en bra nosgrimma att ha på henne eftersom hon ändå någonstans är väldigt känslig. vi har bytt till vanlig engelsk nu, tjockare tre-delat med fasta ringar och inte bettskivor. och sen tungfelgummi då. funderade på martingal men hon sitter fast något fruktansvärt i kroppen, vet inte om hon gjorde det hos dig också, och då vill man ju kunna böja igenom ordentligt genom ledande tygeltag vilket inte går emd martingalen :/ så det är lite jobbigt. hoppas att hon kan slappna av om ett par dagar i alla fall :)

2011-08-10 @ 23:23:26
URL: http://www.teamnyman.se
Postat av: Julia Stagmo

Hej!

Gud va roligt att hitta lilla Rose!!!! :D Hade henne och hennes föl Bella hos mig i två måndader, slutet av december 2007 till första mars 2008!

Hon var så himla mysig och fin, har undrat vart hon tog vägen och nu hittade jag din blogg! :D Men när jag hade henne så kunde vi inte rida eftersom hon inte var avvänjd från sitt föl så hon blev jättestirrig när hon var ifrån henne och det var is precis överallt... Men otroligt fin och mysig häst <3 Du råkar inte veta något om hennes föl? :)

Kram Julia!

2011-09-18 @ 20:35:41
URL: http://juliastagmo.blogg.se/
Postat av: Li

Sv: Om du menar sadeln på bilden så är det en svart allround Hubertus som vi fick med Kakan :) Varför undrade du? :D

2011-09-29 @ 07:49:21
URL: http://linester.blogg.se/
Postat av: Li

Sv: Jaha haha okej :D Vi har haft 2 sadlar på prov men ingen av de satt bra och det var allroundsadlar. Nu har vi två Pfiff dressyrsadlar hemma på prov :) Endast för att de två som jag fick med Kakan inte sitter bra och är obekväma, dock stör inte det sistnämnda mig, endast mamma haha, men eftersom de sitter dåligt så letar vi efter en ny sadel :)

2011-10-04 @ 00:30:50
URL: http://linester.blogg.se/
Postat av: Klara

Hej!

Googlade lite och såg att du hade haft Femman! Om du mot förmodan inte skulle veta det så är Femman ridskolehäst hos Tranemoryttarna där hon trivs super bra. Hon är helt klart stor favorit hos dom yngre;)

Kan även meddela att jag hopptränade henne i Tisdags och att hon iaf inte har förlorat sin begåvning då hon var mycket pigg och glad och lätt flöt över 1m bana, tanken är att hon nu ska slutmätas och komma ut och tävla någon gång:)



Ville bara meddela att hon har det super bra!

2012-02-15 @ 20:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND