Hoppträning

Idag stod det hoppträning på schemat. Rosa var pigg och framåt redan från början vilket var roligt, och bjöd väldigt bra på hinder. Hoppade fyra olika hinder som stod längs med medellinjen, övningen gick ut på att byta galopp över hinder (vilket både jag och Rosa har svårt för). Superbra övning och Rosa blev rätt trött haha! Ett tag sprang hon med svansen rakt upp i luften lilla sötnosen :)

I övrigt så rullar allting på bra. Har väldigt mycket i skolan och internet här hemma krånglar lite, så därför blir det svårt att hinna med bloggen tyvärr...

Igår dressyrade vi rejält i lilla ridhuset. I början vågade inte Rosa gå fram till bettet, trippade och var typ "tygelhalt". Men drev jag på henne framåt så hon inte hade nåt väl än att gå fram till bettet så löste det sig, inget konstigt med benen eller nåt sånt. I slutet fick jag till en riktigt stor, fin och bra skritt, helt annorlunda mot hennes vanliga!! Så himla roligt att rida nu, för allting börjar verkligen lossna!

Men nu dröjer det ett tag till jag ska rida igen. Imorron har Rosas förra medryttare Klara henne och på fredag har Wilma Rosa. Men på lördag kör vi igen!

Älskade ponny..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND