Igår: hoppning, Idag: pigg?!

Som rubriken säger så hoppade vi igår, och det gick så jävla bra :D hoppade en oxer på 1m två ggr, första gången slog hon i och andra gången kom vi över, så stolkt över Femman :') nu tänker säkert en del, "Inget skulle ju ersätta Rose?", och nej det kommer hon aldrig att göra. Rose har en speciell plats i mitt hjärta :)
Men, det är dags för mig att inse. Om jag nu lyckas övetala mina päron att jag ska få ha häst till hösten igen bör jag faktiskt inte ha Rose igen eftersom att hon var på gränsen till för liten. Femman är faktiskt ganska perfekt i storlek och hon gör sånna enorma framsteg hela tiden. Får massa beröm på hoppträningarna för framstegen och för att hon har blivit så rund i kroppen, även fast hon faktiskt kan gå upp lite mer och bygga mer muskler haha. Men till skillnad från första maj så är hon en helt annan häst!
Tro nu inte att jag inte saknar min lilla Rosa, för det gör jag verkligen. Hennes små egenheter och charm, hopp- och dressyrträningarna med henne och alla uteritter mitt i vintern när man kom tillbaka med frost på ögonfransarna och på hennes mule... Och det faktum att man hur lätt som helst kunde stanna och styra, det är inte riktigt lika självklart idag x)

Jaja, nu tillbaka till Femman, som Jessica följde med och hälsade på idag. Som sagt så var hon superduktig igår! Idag däremot var hon ganska... älgig... Hon var skiiiitpigg i början, inte Rose-pigg så hon studsar och bara är springig, utan verkligen springer och skiter i mina halvhalter. Det är nåt vi måste öva på! Dessutom så höll hon på en del med munnen :/ var ju tvungen att försöka ta tag i henne några gånger, men var jättenoga med att mjukna efteråt så att jag inte skulle fastna i handen, allt för att hon faktiskt skulle lyssna i traven.. I vilket fall så drev jag på henne i galoppen för att hon skulle få göra av sig med lite energi, och när vi kom på andra långsidan på utebanan och jag drev på igen så la hon en rejäl kick, inget som man åker av för men det va verkligen "Men JA, det va kul förra gången men nu är du bara jobbig...!".
Det gjorde inte saken så mycket bättre, fick inte ihop henne riktigt ordentligt efter det heller förutom i galoppen litegrann. Men men, hon va jättetittig på den vanliga långsidan där höskrindan står så tillslut satt jag av och ledde fram henne dit, la en godisbit på staketet och så fick hon stå och fundera på om hon skulle våga ta den eller inte. Till slut gjorde hon det och då fick hon beröm och så gick vi några gånger fram och tillbaka. När jag sen satt upp igen och började trava så va hon jättefin, travade superlugnt och gick jättefint (y) lyssnade på allt! Allt som behövdes var väl att jag tog kommando från marken och så.
Avslutade när hon gick bra.
Summa sumarum: Hon har vart duktig båda dagarna, även fast hon va allra duktigast på hoppningen ;)

Nää nu ska jag vara social med min pojkvän som spelar "The Legend of Zelda: Twilight Princess" till Wii (som jag btw har klarat ut (y), ja jag har ett Wii som jag spelar på när jag hinner och har lust! :D) på TV-skärmen bakom hans laptop och därmed framför mig.

Nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND