Gaalen ponny!

Igår vilade Rose så idag var hon ganska pigg kan man säga... I traven försökte hon springa en del men hon är mkt lugnare än hon har varit iaf så det är bra.

Skrittade en stund och gjorde mycket volter, ställa och böja igenom, flytta lite för skänkeln i volten osv. Sen travade jag en stund, samma arbete där och sen blev det lite galopp. Fin Rose i galoppen! :D

Efter en galopp i båda varven (fortfarande med ställa- och böja-arbete) så tog jag av täcket och la upp stigbyglarna, och då blev det väldigt spännande!

Red ut i höger varv och tänkte jobba lite med traven men när jag skulle ta tyglarna igen stannade hon och sen började hon studsa, bocka och en massa andra saker. Hon reste sig en gång ganska högt oxå, var nästan orolig att vi skulle slå över :s

Men till slut fick jag henne att gå framåt så jag tog lite mer galopparbete och verkligen galopperade av henne, samlade ihop henne efter ett tag och la ner formen mer och då gick hon väldigt lågt och stadigt :)

Efter det tyckte jag att det fick räcka för dagen när hon va så duktig så jag travade av henne och då var hon fortfarande lika låg som jag ville :D red i ca 40 min skulle jag tro.

När vi var klara i Stäket fick jag skjuts till Säby för att rida igen en av pappas lektioner! Red för Sanna och hade Diamant, helt sjukt va seg han är... :o Men i slutet gick han faktiskt riktigt bra, bra eget driv och lång och låg. Har aldrig ridit honom innan så det var rätt roligt, det gick helt okej i princip hela lektionen :) känslig mun har han!

Hade hoppats på Comedy (såklart) men han gick fyra(!) lektioner igår så idag gick han bara en. Hur tänker man som ridlärare när man sätter upp just Comedy som har haft sånna problem på fyra lektioner på samma dag...?

Jaja, nu orkar jag inte skriva mer ;)

C U LATER ALLIGATOR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND