Pigg Rose idag!

Kan ju börja med att säga att jag red barbacka idag med Anna på Bianca.
Red även lite på Bianca, fiiin ponny :D Anna har verkligen varit duktig med henne!

Sen som övriga passet (red förövrigt med en remont-nosgrimma = funkade super!!)... Rose var väldigt pigg, och kände att jag satt barbacka så hon kände nog för att testa mig lite.
Först i vänstergaloppen va hon fiiin påni!
Det var i högergaloppen hon fick första rycken. Första bockningarna satt jag kvar och skratta, sen efter en bockning kasta hon sig till höger så jag gjorde en fin liten avramling och landa i torven. Lite komiskt ^^
Bara att sitta upp igen, så det gjorde jag efter att jag fångat ponnyn som gick iväg till ridhusdörren och ville hem...

Travade lite, fattade galopp igen, inga bockningar den här gången så jag bröt av efter en långsida och en halv volt.

Skrittade sen lite och bytte varv. Travade lite i vänster och fattade sedan galopp... HAHA säger jag bara! Jag fattade inte vad hon gjorde men jag flög iaf i en fin volt och landade på fötterna HAHA!
Anna sa att hon typ reste sig och sen bockade. Och Rose som aaaldrig bockade eller liknande..
Men men, jag skrattade typ hela tiden och gjorde inte illa mig eller nåt så det vara bara lite komiskt :D

Som sagt, bara att sitta upp igen, och den här gången skötte hon sig faktiskt i vänstergaloppen oxå så då gav jag mig och skrittade av henne.
KNÄPPHÄST<3

I vilket fall, dagens ridning har lett till att jag bestämt mig för att köpa ett remontträns! Hon verkade verkligen trivas super med det, förhållningarna gick igenom mkt lättare (man kunde nästan inte röra yttertygeln utan att hon verkligen stannade upp) och hon kändes mkt mer avslappnad.

Ska försöka fixa lite foton imorron = ska försöka få mamma att fota.
Hon kan inte min kamera så räkna inte med några superbilder dock... Förlåt mamma!

GODNATT FOLKET


Kommentarer
Postat av: Li

hahaha busponny :o

fin bild <3

2010-10-04 @ 22:37:38
URL: http://linester.blogg.se/
Postat av: Klara

haha galna lilla rose<3 :)

2010-10-05 @ 16:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND