ZaRa

Det kanske är dags nu att berätta lite om mig.

Jag heter Zara och är född vintern 1995, alltså är jag 15 år. Bor i en villa med mina föräldrar och 2 kaniner, som heter Ytterstforsens Ragge (Ragge) och Napoleon (Nappe). Om det kmr upp några kaninbilder vet ni alltså att det är mina haha :)

Jag har ridit på ridskolan Järfälla Ridcenter sen VT 2003 men slutade i våras då det blev bestämt att jag skulle få hyra en foderponny istället.
I våras red jag så mkt som 4 ggr i veckan (tack till mina föräldrar!) varav en gång självständigt på min stora (eller lilla sotrleksmässigt) favorit Comedy, finare häst finns inte! Det blev i princip alltid uteritter under hela våren, eller dressyr på ängar.

De andra gångerna va i grupp, på måndagar i en juniorgrupp på häst med hopp-inriktning för en grym ridlärare vid namn Ing-Marie, på onsdagar i en dressyrgrupp med tävlingsinriktning på häst (som startades i våras) och på fredagar i ponny-hoppspecialen för Sanna. Kan ju oxå säga att jag ridit två gånger i veckan sen 2007, sen vintern 2009 3 ggr/vecka och nu i våras då 4 ggr/vecka.

På ridskolan har jag haft 4 st olika sköthästar, varav jag hade kvar 2 tom. förra veckan. De andra två var jag bara på i en termin, hehe...


Vilket fall. Min första sköthäst hette Zussie, henne var jag bara skötare på en termin, därav kmr jag inte skriva så mkt mer än det här.

En termin efter att jag slutade på Zussie, blev jag skötare på Myra och Mandy. Det var hösten 2006. Mandy har jag av någon anledning alltid tyckt om, ända sedan jag började rida. Min första favoritponny :)

På Mandy slutade jag oxå efter en termin då jag inte tyckte jag hann med 2 hästar, och Myra hade tagit en väldigt stor plats i mitt hjärta. Det här va då vintern 2007.

Till HT 2007 kom Comedy till ridskolan. Jag blev skötare på honom och hade då två sköthästar igen, haha. Och den här hästen skulle jag kunna simma över Atlanten för. Finns ingen som jag älskar mer.
Han kommer alltid ha störst plats i mitt hjärta. Oavsett vad som än händer.

Sommaren 2008 hyrde jag sommarponny från Karlshem (samma ställe som Rose kommer ifrån), och då hyrde jag underbaringen Rasken :') myyysponny det är alltså<3

Vet inte riktigt vad mer jag kan berätta om mig, jag skulle kunna skriva en liten bit om varenda häst som lärt mig något och som betytt, men då kmr jag kunna skriva en hel bok ^^

En till häst måste med här i alla fall. Och det är Tusse. Han la grunden till min ridning, hade jag inte fått rida honom och tävla honom på Dressyr-KMet 2007 hade jag aldrig varit där jag är idag. Vila i frid Tusse<3

Lite bilder på dom olika, alla är miniatyrer, alltså klickbara:


Comedy<33
född 2003, svensk ridponny, ca 153 cm, känner honom utan och innan


Myra, finus hestus<3
född 1991, svenskt halvblod, ca 162 cm tror jag, många minnen med henne


Mandy, världens finaste C-ponny
född 1994, svensk ridponny, 139,8 cm, ponny som jag tävlat sen våren 2008, både lokalt och klubb. Vann KM i dressyr 2009 med henne


Rasken, sommarponny 2008 och ridlägerponny 2009
född 1998, korsningsponny, maxad D. Lärde mig supermycket på den månaden jag hade honom


Tusse
född 1982, estnisk ponny, stor D. På honom lärde jag mig hitta känslan.

Kommentarer
Postat av: Li

Fina bilder!

Vad gullig Rasken är :)

2010-10-11 @ 17:45:45
URL: http://linester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND