Zara the Crow och Veckoplanering

Som rubriken säger så är jag en kråka just nu. Min röst är heeeeelt förstörd... Hade jag gått till skolan idag hade det slutat med att jag inte kunnat prata alls, och det vill vi ju inte? :o

Alltså, jag blir hemma idag med. Ska börja på Idrottsuppgiften (=skriva en träningsdagbok under 4 veckor, där man skriver om sitt nuvarande hälsotillstånd, mål med träningen osv) och så ska jag plugga Matte A. Ligger en bit över 20 sidor efter, så JA jag har en del att göra.

I eftermiddag så har ju vi insläppet, och Rose får vilodag idag. Dels för att jag inte får rida för pappa (ganska smart egentligen) och för att hon annars inte skulle fått någon vilodag. Idag följer Jakob med ut till Stäket oxå så då har jag sällskap ut på promenaden :)
Ska oxå prata med Jenny om den där dressyrlektionen... Va ju sjuk i söndags så kunde inte rida för henne :(
måste försöka boka in det nu på söndag istället.

Igår red Klara, och hon berättade att Rose varit jobbighest att ta ut till hagen i söndags + igår! Hon hade tydligen slitit sig vid utsläppet både i söndags morse och igår morse. Bara att fortsätta med mark-träningen, för väluppfostrad är hon då inte. Okänslig för tryck på nosryggen är hon, så hon kan bli väldigt stark när man leder henne med vanligt grimskaft. Kan kanske ha att göra med att hon är van vid att bli ledd med kedjegrimsakft så som dom alltid gör på Karlshem?
Menar absolut inget dåligt med att man gör det på Karlshem, så tro inte det :)

Imorgon Onsdag så är det markarbete för Maja, Rose måste lära sig att bommarna inte brinner! Hon bokstavligt talar hoppar över dom ungefär som om hon tror att dom ska bita henne i tassarna, sötnosen ^^

Sen på Torsdag så ska jag hoppa över ULK (=ungdomsledarkurs) för att det är KM i hoppning hemma då! Jag ska vara med i förklassen som är en CR på 70 cm, lite lagom höjd att börja på. Ska bli väldigt spännande att se hur hon reagerar, haha... x)
Håll tummarna nu för att jag är 100% frisk så jag orkar rida inför varje hinder, annars vette katten hur det går xD

Fredag ska jag rida ut, någon som redan nu vet att dom är sugna på det oxå och vill följa med?

Lördag så har Klara henne igen, och jag tror hon skulle rida lektion för I-M, roligtroligt! :D

Och på Söndag så ska jag förhoppningsvis rida för Jenny, aldelles för längesen nu.

Sen börjar ju ny vecka och då är det Klara som har henne på måndagen, som vanligt :)



hittade en bild på mitt julpynt hos Comedy från 2008...
har haft julkänslor lite till och från dom senaste veckorna, ge mig december!

Kommentarer
Postat av: Klara

Ja, i-m trodde också att de kunde bero på att hon var van att ledas med kedjegrimskaft. Men som sagt bara å fortsätta uppfostra henne, haha, hon har nog fått göra lite som hon vill med de små ridlägerbarnen ;)

2010-10-12 @ 11:48:38
Postat av: Maja

Jag kan rida ut på fredag men inte förän vid 18 typ :-)



Såhär är det med din häst. hon går jättebra att ta in o ut. om man vet vad man gör och är bestämd. jag tog in henne och bianca tillsammans här om dan och det gick bra tills de blev rädda för en pöl. då försökte de fly åt varsitt håll men om man säger till dem så slutar de ju direkt.

Vi kanske ska ha en hanteringskurs i stallet för de som känner sig osäkra?



(o jag lovar jag läser din blogg varje dag ;-) )

2010-10-12 @ 15:18:07
URL: http://mysanhjartasthlm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND