Dressyr för Jenny & Positiva Zara

Dagens pass = dressyrträning för Jenny.
Kan sammanfatta det hela med att det verkligen behövdes! Jenny är verkligen grym på att se vad hästen och jag som ryttare behöver! Cred till henne!! :D

Hon konstaterade att Rose är stel i höger bak, därför har hon svårt med högergaloppen och att böja/ställa igenom i höger. Hade nog varit bra att ta ut en massör till henne som får gå igenom henne, men men det kostar ju en del... så det kmr nog bara fortsätta vara en dröm..

I alla fall, det blev en del serpentiner, mkt ställa inåt - ställa utåt - rakrikta, och det var super! Volter, och en del övergångar.
Ponnyn var iaf duktig, efter ett tag fattade hon att det var bättre att samarbeta än att jobba emot :)

Innan jag kom in i lilla ridhuset var det skitjobbigt utomhus tyckte Rose, nåt va extremt läskigt! Först kom vi inte förbi transporterna som stod uppställda efter att några kommit tillbaka från tävling, sen tyckte hon att dom som höll på i Paddex-högen va jätteläskiga och sen va ALLT läskigt. Suck. Men men, min ponny är en liten fjant ibland haha! :D

Igår hade hon vilodag, dvs. skrittade bara ut en sväng i skogen (ca 30 min). Linnea följde med som sällskap, det va supermysigt att skritta ut i rutiga  ridbyxor, gul-röd-rutiga gummistövlar (okej, det vita är solblekt så därför har dom blivit gul-röda, ska egentligen vara vit-röda), klubbjacka, tränset utan nosgrimman och barbacka! Haha gissa om jag kände mig extremt vacker! ;)
Men men, skogsmullarna på g! Då får man se ut lite hursomhelst. Myyyyys va det iaf :))

Igår var vi ett gäng som åkte till Stensunda oxå! Maja, Julia, Bella, Clara och Ester var oxå där (säbybarn!) och det va roligt att träffa dom igen! Även fast jag inte hann prata så mycket med dom eftersom att jag var foto-människa, bilder kommer i ett senare inlägg ^^

Idag va det inte mkt som kunde få mig på dåligt humör, och så har det varit typ ända sen i tisdags, ingen aning om vf men jag är inne i en glädjevecka :D franskan i tordags asså... HAHA!


GOD OCH GLAD KEXCHOKLAD FRÅN POSITIVA ZARA! (y)


Kommentarer
Postat av: Li

Va fina ni är tillsammans! :)<3

2010-09-27 @ 17:41:28
URL: http://linester.blogg.se/
Postat av: Matilda

super gullig blogg Zäta! :)

Men jag som inte rider fattar inte så mycket, men otroligt fina bilder är det iaf! :D

Pussar<3

2010-09-27 @ 22:29:26
URL: http://spraliish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND