FEJN PÅNI

Haha Rose va fejn påni idag! Jag hade egentligen bara tänkt rida lite kort, och inte göra nåt spec men det gick så himla bra så jag kunde bara inte sluta (a) längningen i högervarvet asså, wow. Det va verkligen härligt, och sen efter så samlade hon upp sig så lätt! Äntligen verkar dressyren ha släppt helt och hållet oxå!
   Rose är verkligen ingen lätt ponny, har tagit mig ett halvår att verkligen förstå henne. Men nu sitter alla bitar känns det som, ååh vad jag vill täävla!!
   Galoppen i vänster va sådär, men i höger så kände jag verkligen att jag kunde koncentrera mig på sitsen och allt va bara där. Härligt!
   Hon är lite rolig, för det är i höger som hon har varit jobbigast, svårast och varit stel, men när hon väl börjar arbeta bra så är det i höger som hon blir finast! Det går snabbast och enklast i vänster att få igenom och sådär, men höger kan verkligen vara hemsk x) i början bara vek hon sig när man var på volter, ställde utåt och sket i högerskänkeln.

Så stolt över min lilla Ros :')<33 hade lätt kunnat behålla henne mycket längre... Nu när hon snart ska tillbaka har liksom allt börjat funka bra, så det känns som om det kanske hade vart läge att lämna tillbaka henne om ett halvår? haha..

Usch, nu måste jag verkligen sluta tänka på den dagen i juni.. Vi har trots allt många dagar kvar tills dess, många träningar och förhoppningsvis några fler tävlingar.

Imorron har Klara busponnyn så jag är hästledig. Jag har ingen aning om vad jag ska göra... Eller jo, jag ska prata månadspeng med mina päron, ev. planera ridläger (AW antagligen :)) och så vare nåt annat som jag glömt bort. Hur vi ska göra till hösten kanske?

Någon som har tips på några bra ridskolor inte alltför långt ifrån Spånga? Isf kan ni väl skriva i en kommentar och länka deras hemsida :)

C U !


Kommentarer
Postat av: vanne

asså det finns en ridskola i järfälla, typ säby gård :D ?

2011-03-12 @ 09:27:16
Postat av: Klara

Haha, det är verkligen så att hon blir finast i höger när det väl släppt :P

2011-03-12 @ 09:42:58
URL: http://klarashastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND