Vad du är söt, min kära lilla ponny

Rosa är ju verkligen söt som socker, och tur är väl det. Igår tog hon ett smakprov på min vänstra tumme och idag fick hon något panikryck i stallgången innan jag hann knäppa några spännen på regntäcket... Som tur var så fick jag in henne i boxen och där lugnade hon sig lite. Ibland undrar jag vad som rör sig i hennes söta huvud...

Men idag gick det faktiskt hyfsat bra att rida! Hon var spänd och lite stressad hela passet men superfin i sin form! Nu äntligen börjar hon komma tillbaka till det läget där man bara behöver lägga om skänklarna för att hon ska komma till skott. Lite cred till mig oxå som kommer på mina egna brister och på det sättet för mig själv framåt.

I fredags var vi med på vår första tömkörning, och nej, Rosa har inte blivit tömkörd förut tydligen! Eva körde nästan hela tiden och det var riktigt roligt att få höra hennes åsikter samt tips till vad jag kan träna på när jag rider. Hon sa att har jag koll på böjningen i halsen och kan flytta bakdelen så har jag koll på hela hästen. Då märker jag oxå vad jag behöver öva på.

Det här tog jag verkligen till mig och det sysslade jag med idag och igår. Jobbade även med att ALLTID hålla henne sysselsatt. Allt ifrån övergångar vid varje bokstav, slutor/förvända slutor, volter av alla storlekar med och utan tagen bakdel, tempoväxlingar osv, allt för att hon inte skulle tröttna och tappa fokus. Det fungerade verkligen och när hon fjantade sig var jag ganska tuff mot henne och ställde kraftigt ifrån det farliga samt flyttade undan för innerskänkeln. Kände mig lite elak som var så tuff mot henne men det behövdes! Sedan tittade hon ingenting, men hon är inne i en stressperiod just nu så spänningarna fortsatte, tyvärr.

Senare i veckan ska jag både hoppa och dressyra för Nina, och hoppas att vi kan komma på någon lösning. Stressen kan komma av att jag sätter henne i ett för högt tempo i traven av vana från september/oktober när hon inte riktigt ville gå fram.

Jesus Christ, inlägget blev verkligen milslångt! Jaja, imorgon har Wilma Rosa och sedan är det 2013. Har dessutom en hel del ovisade bilder som jag ska försöka lägga upp här på onsdag/torsdag.

Gott nytt 2013 mina kära vänner!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND