Hufvudsta RK, 7/10-12

Igår (söndag) så gjorde jag och Rosa debut på bortaplan för i år! Tävlingen gick riktigt bra med tanke på att hon inte har varit ute på två år, och totalt var det här hennes andra start ute någonsin. Underlaget var väldigt tungt och blött, och Rosa som hatar vatten och gegga... Tror att hon lyckades övervinna sin rädsla för vattenpölar! ;)
 
Ett stort tack till mina föräldrar som följde med och till Rose's förra medryttare Klara som också följde med.
 
Team Rose!
 
LD Clear Round:
I första klassen var hon väldigt fundersam mot underlaget, och jag red lite väl samlat som vanligt... Det medförde att jag fick två stopp på första hindret. När vi kom mot tvåan tog det helt plötsligt tvärstopp och Rosa vägrade gå framåt, men till slut med lite (läs mycket) övertalning så gick det och vi kom över! Tyvärr drog vi med oss bommen, men men. Resten av banan flöt på utan krångel men i något undertempo. Eftersom att jag fick två vägran och ett annat stopp som tog tid drog vi även på oss tidsfel och slutade på 22 fel. MEN vi kom runt, vilket var målet! :)
 
Jag och stallkompisen Åsa-Quickstar (Lilla Q) innan LD+5
 
LD+5 A:0-A:0:
Innan den här klassen fokuserade jag på att väcka henne och få henne framför mig. Det fungerade riktigt bra och väl inne på banan flöt allting på super! Hade dock en ryttarmiss från min sida vilket gjorde att vi drog med oss bommen på 5an som var ett räcke, hade jag kortat upp henne lite innan det hade vi nog varit felfria och kommit till omhoppning.
 
Allt som allt så är jag verkligen supernöjd med ponnyn och laddar redan om till nästa tävling! 28/10 åker vi och dressyrar i Enköping (LB:1) och 4/11 åker vi förmodligen till Sundby RK och hoppar. Sen vet jag inte om det blir några mer tävlingar, men hoppas att vi kan åka iväg på lite Pay & Jump's innan vintern kommer.
 
Avslutar med två bilder på världens vackraste ponny. Visst är hon en riktig skönhet?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND