Året börjar bra!

...eller? Vi firade nyår med några familjevänner hemma hos oss vilket var riktigt roligt. Men min förkylning började krypa upp i bihålorna märkte jag när jag kom till stallet runt fem igår, inte så kul!! Nu på morgonen känns det däremot mycket bättre, sköljde nämligen bihålorna igår kväll med fysiologiskt vatten vilket måste gjort susen. Det måste vara en av de konstigaste känslorna som finns btw, att spruta upp vatten i näsan...

Tillbaka till gårdagens stallvistelse. Rosa var rätt pigg i början och vägrade gå till läktarkortsidan. Hon reste sig(!) några gånger men till slut fick jag ut henne där och då var det inte så mycket mer med det. Bara fjanterier med andra ord. Skrittade ganska länge för att sedan trava och galoppera, och jaa galoppen var väl mest full fart framåt med avknäckt nacke. En kvinna vid namn Lena var i ridhuset samtidigt som jag och gav mig en massa bra tips för att hjälpa mig få ihop traven och galoppen, "ändra storlek på volterna! Flytta in på ett kvarts varv och flytta sen ut". Så fort hon började prata fick jag koll på traven och hon blev SUPERFIN!! Gjorde några fattningar och bytte varv ofta, någon mellantrav, slutor och öppnar och allt satt perfekt. Gjorde många övergångar och hon slog sig inte fri en enda gång, så då valde jag att avsluta som vanligt: trav i något varv i en lång och låg form och sedan hoppa av och gå några varv med henne.

Som sagt, igår gick det superbra så jag hoppas att det går lika bra idag. Ska rida lektion för Nina idag och hoppa för henne imorgon, så den här veckan blir intensiv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND