Funderingar

Jag har suttit och funderat lite på hur det blir till sommaren. Om några veckor får jag reda på hur mina föräldrar har bestämt om att ha Rosa i sommar, men säger de ja måste Aud gå med på det oxå. I nuläget verkar det inte som att mamma är med på det, och då åker hon tillbaka i början av juni. Det känns så himla konstigt att Rosa inte är kvar för evigt, det har ju, enda sen jag såg henne första gången i hagen hösten 2009, alltid blivit vi igen förr eller senare. Redan våren 2010 var det prat om att jag skulle få hyra, och då kontaktade vi Aud. Ponnysarna som jag ev. skulle få prova var en ponny vid namn Shakira och så var det Rosa. Året innan var jag där på läger och Aud visade några av oss en kväll på hennes kontor en annons på en ponny hon precis hade köpt. Ett skimmelsto vid namn Oh, My Rambli'n Rose. Sedan blev det ju vi till hösten 2010 fram till maj då jag fick hem Femman istället, men ingen kunde jämföras med lilla Rose. Hade inte Rosa haft den där konstiga ofräscheten så hade jag förmodligen haft henne över sommaren då vi aldrig bestämde något datum när hon skulle tillbaka för att hålla dörrarna öppna.

På helglägrena samma år fick jag såklart Rosa men fick även rida Femman och Rasken och våren 2012 skulle vi ha hämtat henne igen om det inte hade strulat med stallplats. Sedan blev det ju till slut så att Rosa kom hem igen nu till hösten, för sista gången.

Så det är med blandade känslor jag tänker på sommaren och våren som kommer. Självklat vill jag ha sommarlov, men jag vill inte släppa taget om ponnyn. Hon är ju så underbar med alla sina egenheter. Hon är en riktig Zara-ponny, lite knäpp och har sina stunder när man verkligen funderar på vad man håller på med, vad jag ser hos ponnyn som rusar fram, tittar på hörnor och fånar sig. Men sen är det som i helgen, som alla hoppträningar och som igår, eller när jag sitter barbacka ute i skogen och litar till 110% på henne. Då ångrar jag inte för en sekund att jag valde just Rose från början, den stressade ponnyn som knappt kunde vara från sin bästa kompis i hagen i början. Hon som var raka motsatsen mot vad jag egentligen skulle ha.

Det är när jag funderar på sånt här som jag verkligen inser att jag måste ta tillvara på tiden med henne. Gå ut, åka skidor och resa bort kan jag göra senare, det har jag hela livet på mig. Men att vara med världens bästa ponny, det kan jag bara göra i några månader till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND