Klad hest :)

Li: Ja, det är jättekul att ha kvar henne någon vecka extra :D men nää, jag kmr inte ha nån häst i vinter verkar det som för att mina päron orkar inte... :( jag fattar inte, det är ju inte dom som har hästen liksom? Men men, dom kanske ångrar sig..

Vaknade med feber imorse så har legat på soffan nästan hela dagen, med typ 30 grader inomhus.. inte kul! Nu verkar den däremot nästan vara borta!

Idag va Femman klad hest, som rubriken lyder. Igår tyckte jag att det va alldeles för varmt för att orka rida något seriöst så det blev en skrittur med Julia-Pica på typ 10 min, red i shorts, linne och Converse barbacka haha x) seriöst värre!
Som sagt, idag va Femman klad hest, hon blir lätt lite övertaggad om hästar runt om henne travar och hon bara får skritta, stackars ponnyn då. Fast nää...
Efter ett tag tog jag tyglarna, och det märks på direkten när nån annan har suttit på henne senast (en kompis hade henne i torsdags). Igår märkte jag inget eftersom att jag skrittade på långa tyglar hela tiden. Hon är nog en liten enmanshäst :) Hon var i vilket fall stel till vänster och eftersom att hon va så himla pigg i början och behövde "rastas" lite innan det var någon idé att försöka ta igenom så gjorde jag det på slutet. Galopperade lite på en stor volt (vår utebana är sjukt stor :D) och sen drev jag på på långsidan. Gissa vem som gjorde ett glädjeskutt? Så söt haha :)
Aja, efter att ha fått sträcka lite på sig så jobbade jag henne i galoppen och sen hoppade jag totalt 9 språng över två räcken som stod ute på banan, ett lite lägre och ett på kanske 70 cm? I vilket fall så var hon klockren, hon lär sig så himla fort! Första gångerna vi hoppade visste hon inte riktigt när hon skulle hoppa av, men nu taxerade hon verkligen och hoppade av rätt nästan alla gångerna :D hon drog inte heller eller någonting emot dom så det va skönt.
När jag travade av henne sen var hon oxå jättefin, travade på lugnt och i en ganska låg, avspänd form och behöll den i skritten sen :)

film på Femman för 1,5 år sen
(Jag har frågat WCSJ om hon heter Femka eller Femke, för det står Femka på mätintyget. Har inte fått svar...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND