Hoppning

Asså nää, stackars Femman... I allt hon gör jämför jag henne med Rose. "Rose hoppar ju av mycket tidigare så det här känns konstigt", "Rose hade blivit livrädd för det här haha", "Hon är verkligen stor jämfört med Rose...".. Och jag vet inte vad jag ska göra åt det för jag gör det inte medvetet, det bara blir så...

Nu har jag även kommit på att (till er säbybarn som vet igen haha) att Comedy är som en blandning mellan Rose och Femman. Som en större Rose att rida, och som Femman att sköta och hantera, förutom att han inte kan stå stilla på gången. Och jag har även kommit fram till att jag gillar hästar som är lite "dampiga" att rida haha, spec när dom är så i hoppningen. Inget emot Femman, hon är urgullig och världens snällaste lilla åsna (kärleksfullt menat) med jättefint steg och hoppar precis allt (vilket jag märkte idag, även från stillastående x)), men aa... jag måste nog säga att Rose är svårslagen :)

Jaja, saksamma om ni läste den där biten får ni en eloge från mig, för det va lite "intressesmurfen antecknar"-varning på den biten av inlägget :p

Iaf, idag red jag med ett bett och så fick jag låna Ankos remont :D jag kunde svänga och stanna! Helt otroligt HAHA! Klart jag har kunnat svänga och stanna innan men jag trodde aldrig jag skulle kunna hoppa på en volt, vi gör framsteg varje dag ^^
Imorron blir det uteritt för att hon ska få ta det lite lugnt och växla miljö.

Orkar inte skriva så mycket mer, och vi får se hur mycket mer jag skriver under resten av veckan pga en sak som jag inte vill gå in nåt närmre på här.

Nattnatti :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Nej men vad söt!

2011-05-05 @ 18:56:57
URL: http://theponilife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND