Missis Femka

Ja, det heter min nya foderponny då... En helt annan ponny än Rose, så det kändes lite konstigt att sitta på henne... Däremot ganska lik Comedy i steget så helt fel var det inte iaf :)

Femman som jag nu kmr kalla henne för (vet inte om jag skrev det i förra inlägget? Klaras idé va det iaf) kändes väldigt stor att rida... När jag red kunde jag ha svurit på att hon va över 155 cm men sen när jag satt av såg jag att hon va inte full så stor x)
Jag som är van vid Rose's gulliga b-ponnyskritt fick en ganska stor överraskning när jag satt upp på henne och började skritta... jag kan ju säga att hon hade rätt stor skritt ^^ Sen tyckte hon att ett av dom nedersta hörnen med bommar va jätteläskigt (det tyckte Rose med) och började trava efter det.. ni kan ju gissa om jag blev chockad eller inte av den där jättetraven? xD
När hon har musklat upp sig kommer hon nog att bli en riktigt fin dressyrponny, förutsatt att hon inte växer över det vill säga. Galoppen kändes lite kantigt, men som sagt, hon är rätt omusklad just nu men med lite träning så! :)

Lägger upp en oredigerad bild från idag som Anko fotade med min kamera, ursäkta min sits



Kommentarer
Postat av: Elsaaaa

du kan ju tänka dig hur det kändes att rida och hoppa med stallets största (och yngsta) ridskolehäst! han e f**king 1.80 i mankhöjd. Fick svindel bara av att sitta upp på han XD

2011-05-31 @ 12:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND