Skutteliskutt

Nämen, det gick att stanna och svänga idag fast vi va på utebanan och hoppade! Framsteg!
Jag gillar att alla andra tkr Femman är halvt galen men jag bara skrattar
, och att jag verkligen aldrig gör illa mig även fast vi går omkull (y)

Femman har fått lite mer kläder på sig nu vid hoppning och uteritt - martingal och en pullarnosgrimma. Martingalen är för att hon blir väl typ halvt farlig annars, drar upp huvudet och sticker.. Inte kul, jag har provat och gör helst inte om det. Pullar är för att hon ska vilja stanna, och den funkade super :)
Dock tror jag att hon har nåt problem med sina tänder? För så som verkar tycka att det är när man tar i tyglarna är inte riktigt normalt... Sen att hon inte vill lyssna tror jag nog hör ihop med att hon inte riktigt är tillfreds i munnen.

Jag tycker faktiskt om den här lilla ponnyn (/hästen) även fast hon är en liten åsna haha ^^ Det är btw fler som kallar henne Åsnan än Femman x) Och hon hoppar faktiskt bra! Det gäller bara att hon ska få lite rutin, för hon verkar vara helt orutinerad på den delen :s eller på det mesta behöver hon ganska mycket mer rutin... Men hon kommer bli en riktigt fin häst när hon lärt sig :)

Aja, jag saknar oxå lilla Rosen, jättejättemkt :( saknar hennes underbara temperament, för även fast hon verkligen kunde sätta sig på tvären när hon inte ville nåt så är hon helt underbar, hon visar verkligen vad hon tycker, vill ha uppmärksamhet hela tiden och älskar att hoppa och gör det som en gud. Hon är nog en liten Pegasus egentligen ^^

Aja, jag får kanske lite bilder från idag och förra veckan senare i veckan :)

Ha det bra tills vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND