Superponny!

Började med att skritta runt polobanan och jäääävlar vad kallt det var om benen!! Av någon korkad anledning tog jag inte på mig undetställsbyxor så får väl skylla mig själv...

När vi väl kom in i ridhuset var Rosa rätt okoncentrerad och lite "överallt". Satte då fokus på att rida framåt och att kunna reglera både skritten och traven tills hon kändes okej. När jag hade travat ett tag blev det lite galopp och Rose va faktiskt fin! Trodde hon skulle segla iväg totalt men nej, hon var snarare inne i sin egen bubbla och lyssnade inte riktigt på skänklarna.

Efter att ha haft en ordentlig framridning var Rosa suuuuuperfin. Hade kunnat rida hur länge som helst men avslutade när hon var som finast. Hon lyssnar riktigt bra för sitsen nu i galoppen och traven, så när hon har kommit igång räcker det med att man sitter till för att sakta av till skritt. Hon gjorde även klockrena fattningar och skänkelvikningar.

Imorron har Klara Rosen och jag ska på möte på Säby. Ska klappa på fina Comedy... <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND