Hoppiskutt!

De två senaste dagarna har Rosa fått gå barbacka för att spara på hennes manke så mycket som möjligt. Igår höll jag på att åka av en gång men sen skötta hon sig rätt bra (röt till rätt rejält). Sedan skötte hon sig bra och blev till slut rätt fin. Mitt mål va att få henne eftergiven i skritten, så avslutade då.

Idag var hon rätt (hehe) pigg vilket va roligt! Hoppade för Nina, tanken var att vi skulle kolla på henne om hon stannade nu oxå och var hon bra så bara hålla hindrena på lägre höjd. Hon va riktigt fin idag och jag skötte mig faktiskt bra oxå!


Hoppade med andra ord inte så mycket idag eftersom att det viktigaste va att hon skulle tycka det var roligt. Det enda var att hon blev lite stark när vi skulle svänga, så ska prova att betsla upp en gång och rida igenom henne för att sedan fortsätta med Nova och det 3-delade med fasta ringar. Kanske att jag införskaffar ett vanligt 2-delat, men vet inte riktigt än...

Men nu ska jag övergå till min sjukling till kanin och sedan vidare till franska-repetition, prov imorron! Superkul!! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND