Sundby RK

Idag bar bilen som sagt av mot Sundby RK. Rosa var lite slö på framridningen till båda klasserna, men var väldigt "trippig" när det var väntetid.
 
LD+5
Ganska enkel bana, men Rosa var jättestressad och spänd. Då är det bara att driva framåt och hålla ett stöd. Jag red inte alls bra i den klassen och bidrog nog mest till att stressa upp henne tyvärr. På tvåan fick vi ett stopp (fel galopp) och på trean fick vi oxå ett stopp, sen blev det även tre pet och fyra tidsfel. På vissa hinder hoppade hon kanin-hopp och det kändes verkligen! Jag är ändå nöjd över Rosa som faktiskt litar på mig och vågar springa runt hela banan utan att stressa ihjäl sig, hon har ju ändå nerverna på utsidan (inte så konstigt med dom raserna som har i sig) och är en rätt fjompig/testig ponnydam. I den här klassen koncentrerade jag mig mest på tempot och inte på så mycket annat, därför blev det lite som det blev tror jag.
 
Ni ser ju själva, det är inte alltid så lätt att sitta kvar/hänga med när hon hoppar sina köttbulle-/kaninhopp...
 
LC
I LC'n koncentrerade jag mig mest på att vara lugn, och att få Rose lugn. Det funkade riktigt bra och, trots rejält undertempo, blev vi felfria i grunden och fick bara ett pet i omhoppningen! Vilken skillnad från klassen innan! Hon hoppade däremot med mycket rygg på varje språng i den här klassen så trodde några gånger att hon skulle hoppa mig ur sadeln, men jag lyckades hålla mig kvar faktiskt. Efter klassen fick hon jättemycket beröm och det märktes att hon visste att hon varit duktig haha, lilla hjärteponnyn.
 
Till våren när Rosa insett att hindren inte bits på tävling mer än vad dom gör hemma kommer vi nog bli riktigt farliga på tävling, så håll utkik för oss!! ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND