Douglas

(Det här inlägget skrevs igår kväll, 02/10-12, men pga krånglande internet kunde det inte publiceras)
 
Det är dagar som de här man påminns om hur skört livet är och att man ska ta tillvara på dagarna man har med dem man håller nära, för man vet aldrig när man måste ta farväl av en vän som man kanske aldrig kommer se igen. Idag tänker jag inte skriva något om Rosa, utan idag tillägnas inlägget endast åt ridskolehästen Douglas som idag vandrade vidare till Hästarnas Evigt Gröna Ängar.
 
Douglas var en stor röd herre som gick dit han själv ville. Han ville inte gå ut själv men när man väl ledde honom någonstans med hästkompisar i sitt följe skulle han absolut vara först, och hur många har han inte släpat efter sig i grimskaftet? Kort sagt, man hade inte så mycket att säga till om när han bestämde sig för att gå åt ett annat håll än vad man själv ville.
 
Trots sin egenhet var Douglas väldigt omtyckt av eleverna då han var trygg och stabil som lektionshäst. Men med en mer rutinerad ryttare tyckte han även att det var väldigt roligt att dra på i galoppen på långsidorna, och då var det öronen spikrakt framåt! Har man dessutom någon gång ridit ett ordentligt dressyrpass på "Dogge" vet man även att han var otroligt fin och en riktig läromästare, han kunde allt.
 
Även fast jag personligen varken red Dogge speciellt mycket eller var skötare på honom, har han ändå berört. Han var en häst som stod ut och som syntes. Douglas kommer jag alltid att minnas och jag hoppas att han har det bra i Trapalande tillsammans med sin favoritponny Aurik.
 
Det är svårt att hålla tårarna borta när jag skriver det här. Vila i frid, du är saknad!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND