Dressyrdebut

Jajamen, igår bar det av mot Enköpings RK för dressyrtävling! Fixade Rosa på förmiddagen och kl halv ett bar det av. Var framme runt halv två och då visade det sig att min klass inte hade börjat än, den var försenad till kvart i två (skulle börjat halv ett). Så det var bara att vänta. Lite drygt var det med den långa väntan (startade först kvart i fyra) men det var inte så mycket att göra åt saken.
 
När det äntligen var dags att rida fram så var Rose jättefin, alltså verkligen jättejättefin. Det var så himla roligt att känna hur allting bara funkade! Lite loj var hon ibland, men oftast så var hon verkligen grymt fin. Inne i Collecting Ring sås dog hon däremot lite grann. Försökte väcka henne ett antal gånger och det hjälpte ett tag men sen började hon gå emot igen. Inte så konstigt iom att det var hennes första dressyrstart någonsin!
 
När det väl var dags för mig att gå in på banan tog det tvärstopp på mitten. Till slut lyckades jag övertyga henne om att dörren i H-hörnet inte skulle äta upp henne, så vi kom förbi och red runt lite tills vi fick startsignal. Under hela programmet stod hon emot en del (främst på sista uppridningen, förmodligen för att hon var spänd) men vi kom igenom hela programmet utan några direkta missar. Hon tittade en del i H-hörnet och gick inte ut i hörnet vilket gav oss en 4 på den biten, släppte stödet och hamnade bakom lod ibland, men annars gick det absolut bra. Tyckte domaren var lite snål som gav oss 55,17 % och tycker att det borde ha varit runt 58 % iaf, men domaren är ju utbildad så det var säkert rätt. Hon dömde rätt högt i kat. B och C, så då kanske hon dömde lite lägre i kat D, vad vet jag.  Har tyvärr ingen bild från själva ritten, men mina föräldrar har filmat. Har jättemånga filmer som jag skulle kunna lägga upp, men det är lite krångel att överföra de från kasettband till digitalt... Ska försöka få pappa att lära mig så kanske jag kan fixa det själv sen.
 
 
Jag är i alla fall väldigt nöjd med både Rosas och min egen insats, hade som mål att komma runt banan vilket vi ju faktiskt gjorde! På söndag bär det av mot Sundby men den här gången blir det hoppning, LD+5 och LC. Ingen Clear Round den här gången eftersom att de inte hade en sån klass, men vi kör i alla fall. Lika bra att komma ut så mycket som möjligt så hon botar sin "scenskräck" haha!

Kommentarer
Postat av: Erika

Hejsan! Jag ÄLSKAR din blogg! Men jag har en fråga, när kommer inlägget om Comedy?

Svar: Tack så mycket, det värmer verkligen att höra!! Det kommer publiceras imorron!! Är så himla ledsen över att det tog så lång tid att få tag på bilderna, men nu har jag äntligen fått tillgång till dom så första delen publiceras imorron och andra på torsdag :) tack för visat intresse!
Zara

2012-10-30 @ 11:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND