Ett skepp kommer lastat...

...med en helt underbar förkylning!
 
Tyå så känner jag just nu. Näsan började rinna i torsdags och jag har haft lite känningar i halsen att något bajs är på väg. Inte kul! Tur att jag har ponnyn i alla fall
 
Appropå henne. Idag red jag barbacka på Kortvreten. Men innan vi kom dit hann jag åka i backen för första gången för i år haha! Rose vile helst av allt springa ut till hagarna så blev lite sur när hon märkte att pappa höll i henne och jag skulle kasa mig upp från pallen (ja, kalla mig kärringm, tant och gammal. Men snällast mot hennes rygg). Så när jag nästan hade fått över benet och pappa hade släppt taget om tyglarna fick ponnyn en jättebra idé om att springa iväg vilket jag då inte var beredd på hehe... Det resulterade i trasiga ridbyxor, skrubbsår, Converse som blev ännu mer trasiga än vad dom redan var samt en något skitig Zara. Men skam den som ger sig! In och byta skor, hoppa upp och sen ge sig iväg.
 
Resten av ridturen var det inga mer bus från Rosas sida. Väl på Kortvreten blev det mycket travarbete och sidvärtsrörelser, fortsatte på det vi har jobbat med i princip hela veckan. Att flytta för vänster skänkel är numera inga problem alls, utan problemen dyker upp när höger skänkel kräver flytt. Då är det alldeles för jobbigt.
 
Pappa följde även med och fotade/filmade lite grann, något ni vill se? Tänkte försöka lägga över en film från när jag rider henne på Karlshem i somras någon gång (blir väl typ höstlovet...) så att ni kan se skillnaden! Verkligen stor skillnad :)
 
Imorgon har Wilma (medryttare) Rosa, så får se om jag skriver något av förslagen som Emma tipsade om.
 
Bjussar på en bild från idag :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Wilma

Säg bara till om du vill ha mer hjälp med Rosa, om de blir jobbigt med förkylningen :)

2012-10-14 @ 18:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND