2-3 dm snö

Igår trillade det ner ungefär tre dm snö här i Stockholm. Bara sådär liksom. Vädergudarna verkar inte kunna bestämma sig för om vi ska få vår eller vinter!Nu är jag nästan "tillbaka" efter mitt lilla uppehåll på några dagar. Förra veckan hade jag inbrott i mitt skåp och blev av med iPod, hörlurar och busskort, därflr har jag inte uppdaterat här så mycket då jag haft mycket annat att fixa runt det där så datorn har inte varit igång på huuuuur läne som helst. Nu har jag däremot laddat ner blogg.se-appen till vår padda!Men nu till bloggens huvudperson. Rosa har fått gå ute fredag-måndag vilket har varit skönt både för henne och för mig. Förra veckan var hon nästan lite slö, stum, stark och ganska skänkeldöv(!) så hon verkade ha tröttnat på ridhusen rätt rejält. Så igår var första gången jag dressyrade på en vecka! Vad ska man säga haha... Rosa var rätt pigg, i alla fall i början, men det kändes som att hon hade en ganska rejäl bakbensaktivitet redan från början och i galoppen var hon verkligen jättefin helas tiden. Efter mycket volter, övergångar, serpentiner och skolor så blev hon till slut riktigt, riktigt fin! I slutet släppte hon även i skritten och alla hörnen var snälla mot henne igår. Avslutade med att skritta henne i en låg form i en stor skritt vilket gick bra. Det var verkligen länge sen hon gick så bra i skritten så det där ska jag fortsätta jobba med.Idag ska Rosen få nya dojjor så det blir bara en skrittsväng. Kommer nog skritta lite i ridhuset och sen runt polobanan. Imorgon har Wilma henne för jag ska på möte på Säby och sedan är det fredag! Har min lilla ponny hela helgen så det blir dressyr/ut på fredafåg, ut på lördag och dressyr/ut på söndag. Förmodligen så blir det ut fredag och lördag och sen dressyr på utebanan på söndag. Då har jag ju pappa med så han kanske kan ta med kameran!Tyvärr blir det inga bilder den här gången eftersom paddan inte har några bilder... Bilder kommer nästa gång jag är inne via datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND