Back to reality

Klappade lite på min fina ponny idag. Hon var riktigt lugn redan från början (nästan lite för lugn/inte så mycket bjudning) men var väldigt stum i höger.

Började med att skritta ut runt polobanan och sedan gick vi in i lilla. Ute blev det lite kontrollcheck, kollade om jag kunde flytta fram- och bakdelen, stanna, reglera tempot osv vilket fungerade bra. Väl i lilla blev det samma fokus och övningar som jag gjorde för Anna förra söndagen. Det gick bra när hon släppte efter i högersidan, men vi är fortfarande inte riktigt där vi var innan förkylningen. Då var formen riktigt stadig och satt i alla övergångar samt rörelser. Nu är det lite stretigt i främst sidvärtsrörelser i höger varv, men jag håller tummarna för att det kommer tillbaka snart.

Till helgen blir det både KM i hoppning och vårens första lokala på ridskolan vilket ska bli superkul! Jag är riktigt taggad och hoppas att jag kommer ihåg att RIDA.

Bjussar på lite bilder ur video från idag som avslut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Sidinnehåll
Bilder/Text etc.
Denna menyn kan bli hur
lång/kort som helst



♡ DESIGN BY:
JOSI ANERLAND